‍‍05.21.2015 // ג׳ סיון תשע״ה

היום, בעקבות מסלול האפניים "סובב ירושלים" החלו הלימודים בשעה 8:00 על מנת לאפשר לבנות להגיע ללימודים בזמן. אנו שמחים לדווח שלמרות עומסי התנועה, כל השיעורים התקיימו כרגיל. תודה לצוות ולתלמידות על שיתוף הפעולה.

במסגרת אירועי שבוע החינוך בירושלים, יצאה נציגות מבית הספר ליריד המדעי העירוני. נויה פרידמן' שלומית וויל ומיכל מלקמן הציגו את עבודת החקר בפיזיקה בירי ובדקו כיצד משפיעה מסת צנחן על מהירות צניחתו. ביריד נהנו הבנות מהעבודות המגוונות של עמיתים מבתי ספר שונים בירושלים, לאחר מכן חוו פעילות העשרה של מוזיאון המדע, ולסיום שמעו ברכות מאנשי חינוך וראש עיריית ירושלים. תודה לגב' אורלי גרופמן שהנחתה את הבנות בעבודתן.

ביום שני התקיים מפגש בין בנות שכבת ח' לבנות מהתיכון כחלק מפעילות ההכנה לקראת המעבר לתיכון,

בתחילה נפגשו הבנות עם נציגות משכבה ט' שסיפרו להן כיצד הן חוו את המעבר ונתנו עצות לבנות איך להתמודד עם השינוי הצפוי. בהמשך בנות שכבת י"א, מי שעתידות להיות ה"שמיניסטיות" של השכבה, הזמינו את הבנות לפעילות גיבוש והכרות חוויתית. תודה רבה לבנות ט' שהשתתפו בפאנל: דינה, הללי, נויה, שחר, שני, רות ומיה. ותודה לכל בנות שכבת י"א על קבלת הפנים החמה והפעילות המקסימה, תודה לעידית בן אליהו על ההשקעה הרבה ולשאר הבנות שהדריכו ועמלו להצלחת המפגש בינהן אילה, נועה תורג'מן, נועה קוגוט, הלל, שירה הכהן ושירה אורביטו.

השבוע יצאה כיתה ט'2 להתנדבות במחלקה השיקומית בהר הצופים. הבנות קיבלו הסבר על פעילות המחלקה והסתובבו בין המאושפזים, מבוגרים וילדים, שוחחו ושרו יחד איתם. הבנות סיפרו שנהנו מההזדמנות וחוו פעילות משמעותית וטובה. יישר כח לבנות על ההתגייסות בשמחה להתנדבות זו ולמורן ויערה על היוזמה.
בשבוע הבא…
תערוכת סיום, מגמת אמנות י"ב – בהצלחה לבנות המגמה ולמורות!
מהנעשה בחטיבה

ביום ראשון השתתפה קבוצת בנות מהעתודה, כיתה ח', ביריד המדעי העירוני ברחבת מוזיאון ישראל. הבנות הציגו את עבודתן באסטרונומיה.

לאחר הצגת העבודות של בתי הספר באוהל היריד, כינסו את התלמידים לפעילות מטעם מוזיאון המדע. הפעילות הייתה חוויתית וכללה חידות מחשבה מתמטיות ותופעות טבע מפעימות.

לסיום, הגיע ראש עירית ירושלים, מר ניר ברקת, וברך את התלמידים על השקעתם במדע. הוא ציין כי זרעים אלו של סקרנות וחקר במדע הם הזרעים שיובילו אותם ואת מדינת ישראל ליזמות יצירתית בעתיד. תודה לדוד פרל שהנחה וליווה את התלמידות ולבתיה יעקובסון רכזת המדעים.

ביום שני הגיעו בנות ח' להיכרות עם בנות י"א (שיהיו השמיניסטיות שלהן בשנה הבאה) ושמיעת חוויות מבנות ט' (שהיו ח', כמותן, רק בשנה שעברה…).

בימים שלישי רביעי וחמישי התקיים הטיול השנתי! אמנם מזג האוויר היה חם אך זה לא מנע מאתנו לטייל בגליל המערבי ולהכיר את שביליו. ביום הראשון ביקרנו במערת קשת, הלכנו בנחל בצת – שרך והקמנו את המאהל שלנו בקיבוץ גשר הזיו. ביום השני הלכנו בנחל כזיב בו זרמו מים קרירים ונעימים. התחלנו מנקודת נוף נהדרת המשקיפה על מבצר מונפורט וסיימנו במצפה הילה. הגדילה לעשות כתה ז' של עדי שעשתה מסלול "סיירת" של עוד שני קילומטר לשם מציאת הפרח שושן צחור. אמנם הפרח לא נמצא אך הסיירת עמדה במשימה בכבוד!!! בערב הפעילו וועדות הכיתות את חברותיהן בפעילויות כיפיות. ביום השלישי למדנו על ליל הגשרים תוך הליכה באזור בו התקיימה הפעולה וביקור באתר יד לי"ד. לאחר מכן ביקרנו במוזיאון כלא עכו ועברנו סיור מרתק על הפריצה מהכלא ובכלל על תקופת המנדט הבריטי ויחסי המחתרות בינן לבין עצמן. המשכנו בהליכה על חומות עכו וכתות ז' ציירו את הנוף והיטיבו להמחיש את ההרגשה מול הים הרוח והשמש בשעות שלפני השקיעה. מעכו חזרנו הביתה ברוך ה' בריאות ושלמות.

האווירה בטיול היתה נעימה ומשמחת, הנופים היו נהדרים, ההדרכות היו מעניינות והכי חשוב – הבנות היו נהדרות.

וזה המקום להרבה מאד תודות: בראש ובראשונה למחנכות עדי, אפרת, תהלה וחפצי ולפייגי ורחל שיצאו לכל ימי הטיול ודאגו לכל בת בת וכן תודה רבה לאודליה קניזו שיצאה עמנו ליום הראשון ועזרה מאד. תודה רבה ליורם אלמכיאס המורה לשל"ח והאחראי על הטיול שהיה קשוב לכל מורה ובת והדריך אותנו עם ידיעותיו הרבות, למאיר כהנא שהדריך והחכים אותנו בנושאי טבע, ארץ ומורשת וכן למדריכות אביגיל ומיה שלימדו אותנו בהדרכות הרבה דברים חשובים, הצחיקו אותנו וחדו לנו חידות. בזכות כל המוזכרים כאן הטיול היה נעים נינוח ובטוח. שנזכה לעוד הרבה טיולים רבים ומוצלחים.