בשנת 1954 המליצה העצרת הכללית של האומות המאוחדות לציין מידי שנה את יום הילד הבינלאומי. ה- 20 בנובמבר נבחר כיום שבו מציינים את היום הבין לאומי לזכויות הילד.  . זהו היום שבו אישרה העצרת הכללית של האומות המאוחדות את האמנה לזכויות הילד בשנת 1989.

 

עוד על היום הזה וציונו במערכת החינוך אפשר לקרוא באתר של משרד החינוך.

 

ביום זה התקיים בכנסת כינוס חגיגי של הוועדה לזכויות הילד בנושא "ילדים למען ילדים". עשר קבוצות של יזמי פרויקטים לטובת הילד התכנסו יחדיו בכנסת. את "פלך" ייצגו היזמיות של פרויקט החולצות "בשביל מישהו" – הבוגרות שלנו נעמה, מעין ורוני, שהחלו את הפרויקט במן שהיו תלמידות בביה"ס.

 

הבנות הקרינו סרטון ודיברו בפני הוועדה על הפעילות שלהן ועל הנסיבות שהובילו אליה. דבריהן שיקפו את הרגישות החברתית שלהן, את היניקה מהמקורות ואת השילוב של פעילות ועשיה עם אידאלים ואמונות. בסוף הדברים הן העבירו בחגיגיות את הפרויקט אל אחיותיהן שנכחו שם – עידית, עינב וטל, שגם הן תלמידות ביה"ס.

הבנות זכו למחיאות כפיים ותגובות נלהבות ודבריהן ריגשו את הנוכחים והוכיחו את הערכים שהן ספגו בבית ובבית הספר.

 

במקביל לדיונים בוועדה לזכויות הילד, הוצבה תערוכה של תלמידות ביה"ס במסדרונות הכנסת. תערוכה זו הינה תוצר של תרגיל באומנות אשר בוצע והוגש על ידי תלמידות חטיבת הביניים.

 

בשבועות שקדמו ליצירת התערוכה עסקו התלמידות בנושא זכויות הילד וכתרגיל סיכום התבקשו התלמידות להציג אחת מהזכויות כתוצר ויזאולי.

הבסיס לעבודה אשר נבחר עבור התלמידות הייתה ה"צלחת". הצלחת נבחרה בשל היותה מייצגת את התנאים הבסיסים ביותר לילד- מקום מגורים ותזונה ומסמלת מנעד רחב של בטחון לילד- חום, בית, דאגה.

 

כל תלמידה בחרה להציג את "הזכות" או על ידי הקיום שלה או על ידי ההיעדר שלה. מנעד העבודות הינו רחב בייצוג הזכויות ובשימוש של הצלחת. חלק מהעבודות מתייחס באופן ישיר למסרים המיידים של הזכות. חלק אחר משתמש בצלחת כבסיס לזכות אחרת, ומנכיח את הזכות או היעדרה אל מול הדרישה לתנאים בסיסיים לילד- היינו הצלחת.

 

המסרים, הישירים והעקיפים, המוצגים בעבודות אלו, משקפים את הליך הלמידה המשמעותי  שהתלמידות עברו ואת החשיבות בעיסוק בנושא זה בגיל הזה.

לצפייה בתערוכה