‍‍03.30.2015 // י׳ ניסן תשע״ה

בנות יב' בסיור בעיר העתיקה בירושלים

פועה שטיינר

פועה שטיינר משוחחת עם בנות יב'

ביום שני יצאה שכבת י"ב לסיור בירושלים בעקבות מלחמת העצמאות. כחלק מלימודי ההיסטוריה, בהן לומדות הבנות על המאבק להקמת המדינה, יצאנו לסיור בשטח. נפגשנו בימין משה ושם התחלנו בלימוד על המאבק על הדרך לירושלים, על כניסת העיר למצור ועל הרובע היהודי שהיה נתון במצור כפול. ירדנו לגיא בין הינום שם דיברנו על שטח ההפקר שנקבע בהסכמי שביתת הנשק. כאשר עלינו להר ציון שמענו על הפריצה העוצמתית של כוחות הפלמ"ח לשער ציון ועל העזיבה התמוהה של כוחות אלו תוך שעות ספורות. בתוך הרובע היהודי ראינו את הגלעד ואת כיכר בתי מחסה ממנה יצאו לשבי, ביקרנו בתערוכת 'לבד על החומות' המתעדת את הימים האחרונים של הלחימה. לאחר מכן ביקרנו במוזיאון חצר היישוב הישן ובו ראינו את החיים הקשים ברובע היהודי. במוזיאון פגשנו את פועה שטיינר, שהיתה ילדה בעת נפילת הרובע ואביה, הרב שלמה מן ההר, היה בין היוצאים לשבי. פועה כתבה ספר 'מתוך ההפיכה' על קורות אותם הימים וסיפרה לנו את סיפור חייה המרגש. סיימנו בביקור בבית הקברות בהר הזיתים בחלקת תש"ח ובתצפית על הר הבית ממזרח שחיבר אותנו למלחמת ששת הימים ולכוחות הצנחנים שיצאו מהר הזיתים לשער האריות. תודה רבה ליורם וליערה על סיור מרגש ומלמד!

השבוע צוין שבוע החינוך הגופני במערכת החינוך.

תמיר גודמן

תלמידות עם שחקן הכדורסל תמיר גודמן

ביום שני, אירחנטורניר כדורסלSו במפגשים את שחקן הכדורסל הישראלי תמיר גודמן. גודמן סיפר על חוויותיו כשחקן כדורסל מקצועי בארה"ב ובארץ ועל ההתמודדות עם היהדות בליגת הכדורסל המקצועית בארצות הברית.

בימים ראשון וחמישי התקיים טורניר כדורסל בין השכבות. בטורניר ניצחה שכבת י"ב אחרי שהביסו בגמר את שכבת ט'. הזוכות המשיכו למשחק נגד נבחרת המורות
שהסתיים בתוצאה 10:6 לטובת המורות. כל הכבוד לכל השחקניות והמעודדות ולנבחרת המורות יערה קאופמן, עירית רבינוביץ, שלומית כהן, דבינה וונדרר-קריאל, שירה אמסל ומורן שטאל על המשחק המצוין!

ביום רביעי-שישי יצאה מגמת א"י לקמפוס צפון.

בשבוע הבא בתיכון…

ביום ראשון יתקיים ערב ההורים משעות הצהריים. מי שטרם קיבל שעה לפגישה עם המחנכת נא ליצור איתה קשר. בנות החטיבה יקיימו גם המחצית מכירה של עוגות וחולצות של "בשביל מישהו". ההכנסות ייתרמו הפעם לארגון על"ם.

ביום שני, מפגשים – הכנה לפסח

ביום רביעי, כיתה ט' יוצאת לסיור של"ח לשפלת יהודה

מהנעשה בחטיבה

ביום שני, במסגרת שבוע החינוך הגופני ושבוע החמ"ד, שמעו הבנות שיחה מפי כדורסלן. הפירוט לגבי השיחה מופיע בעדכוני התיכון. השיחה הייתה מאד משמעותית עבור הבנות והן חזרו עם תובנות וחומר למחשבה.

ביום שלישי, יום הבחירות, אמנם היינו כולנו ביום שבתון אך בבית ספרנו היו שתי קלפיות וכשחזרנו לביה"ס עדיין הייתה בו אווירת בחירות חגיגית. הקלפיות עצמן עוד היו קיימות ופתקי בחירה ושלטים שונים עוד הזכירו לנו את היום הדמוקרטי החשוב שהיה.

במסגרת הנושא השנתי שלנו "אדם ואדמה"  הגיע אלינו ביום חמישי בבוקר אילון שמיר העוסק רבות בדמותו של א. ד גורדון. אילון הכיר לנו את האיש המיוחד ואת תפיסת עולמו לגבי החיבור לטבע והיכולת של האדם להתמקד ולהעמיק בעשייה עצמה ולא רק בתוצאה שלה ולהתחבר אל הטבע. ההרצאה היתה מאד מעניינת ומחכימה.

ביום חמישי התקיים בחטיבה טורניר מחניים, לרגל שבוע החינוך הגופני, התחרות היתה קשה וכיתה ח'1 זכתה בניצחון.

ובשבוע הבא בעזרת ה'…

ביום ראשון יתקיים כזכור יום ההורים ובו תתקיים גם מכירת "קאפקייקס" שהבנות מכינות לטובת ארגון "עלם".

ביום שני בשבוע הבא נצא בעז"ה עם כתות ח' ליום בעקבות הורדוס בירושלים ובהרודיון במסגרת לימודי ההיסטוריה. מייל בעניין נשלח בנפרד.

ביום רביעי תתקיים פעילות בשעות אחר הצהרים לבנות ח' והוריהן כחלק מפרוייקט במדעים שאנו משתתפות בו. הזמנות נשלחו בנפרד.

ביום רביעי תצא שכבת ז' לסיור צפרות במרכז הצפרות בירושלים.

ביום חמישי נקיים יום הכנה לפסח

שבת שלום ומבורכת וחודש טוב!