‍‍11.28.2016 // כ״ז חשון תשע״ז

הבוקר, שישי, קיימנו תפילה משותפת בבית הספר כחלק מתפילת רבים שהתקיימה בכל בתי הספר בחמ"ד מתוך דאגה לנוכח השריפות הקשות ברחבי הארץ. לבנו עם מי שחווה עזיבת בית ואיבוד רכוש ואנו מקוות שכל משפחותיכם ובני ביתכם נמצאים במקום בטוח. בתקווה לבשורות טובות ושבת שלום!

*שכבת י' טיילה השבוע יחד עם האורחות מאוסטרליה בסיור מהר הרצל לעין כרם. תודה ליורם שליווה את הטיול ולמשציות שהעבירו את ההדרכה – אביטל, ערבה, נעה, שירה, נועה, גפן ואפרת. בשבוע הבא יתקיים מפגש הסיכום והפרידה מהקבוצה האוסטרלית.

*בשבוע שעבר (פרשת וירא) נשמטו אירועי המעורבות החברתית מהעדכון –

בנות ט' התחילו את ההתנדבות במסגרת המעורבות החברתית בשעות אחה"צ. כדי להבין מדוע בכלל אנחנו צריכות להתנדב בזמננו הפנוי, נפגשו התלמידות עם המחנכות שלהן בכיתות ועברו פעילות שמטרתה לדבר על מקומנו בעולם ועל חשיבות העזרה לאחר.

בנות י', שכבר מנוסות במעורבות חברתית בקהילה, נפגשו בכיתות עם תמר ומורן, ועברו פעילות בנושא "צדק, צדקה ומה שביניהם", זאת לקראת שנה של חשיפה לבעיות חברתיות שקיימות סביבנו וחשיבה משותפת על פרוייקט חברתי משותף.

*השבוע, לרגל יום הבטיחות בדרכים. התקיימה לשכבות ט-י שיחה של עמוס אקשטיין, מתנדב במשטרת התנועה ומנחה מורים לחינוך תעבורתי. עמוס דיבר על האחריות שלנו כהולכי רגל לשמור על כללי הדרך. בנוסף, הדגיש שגם כנוסעות ברכב עלינו להיות עירניות ולסייע ולהתריע בפני סכנות בכבישים וכן, אמר שלכולן החובה להזכיר להורים לא לסמס או לחייג בסלולרי בזמן נהיגה בכלל! מורן, רכזת החינוך התעבורתי, העבירה משחק KAHOOT בנושא בטיחות בדרכים של הולכי רגל ואופניים.

שכבות יא-יב קיימו שיחה עם עו"ד יוני שניאור, אבא של שחר מי"א, שדיבר על הסכנות של נהיגה תחת השפעת אלכוהול ועל תאונות דרכים שנגרמות מכך. עו"ד שניאור הדגיש בפני התלמידות, שחלקן כבר לומדות נהיגה או בעלות רשיון, את חומרת הענישה ביחס לעבירה, על המצבים בהם ניתן לשלול רשיון ועל חוקים שקשורים לנהגים חדשים.

*מגמת יידיש בשכבת י"א סיירה השבוע בשכונת מאה שערים. את הסיור הדריכו המורה דבוירה קוסמן, יחד עם אלישע שור, סבא של אליה-שרה שאקי, תלמידת המגמה. דבוירה מספרת: התחלנו בבית הרב קוק ועברנו דרך רח' אתיופיה. כמו בכל סיור, מגלים דברים שלא בתכנון. נכנסנו למתחם הכנסייה האתיופית ונפגשנו עם הנזיר הראשי! משם המשכנו לשכונת מאה שערים והאדם הראשון שראינו היא אישה בלבוש טאליבן מה שעורר שאלות רבות על התופעה.

הגענו לבית הספר בנות ירושלים, לצערנו לא הצלחנו להיכנס פנימה, אך המנהלת יצאה לשוחח איתנו והסבירה את המצע החינוכי שלהם שמסתכם בשלוש מילים "חינוך ישראל סבא". הרבה שאלות עלו סביב ההבדלים השונים בין החינוך שהתלמידות מקבלות שם לבין החינוך שהן מורגלות בו. הכרנו עוד שבט בישראל.

תודה לדבוירה, מורת המגמה על סיור מעניין ומחדש.

*בנות פרויקט "דורשות תנ"ך" בשכבת י"א ביקרו השבוע בספריה הלאומית בגבעת רם. הבנות עסוקות כעת בכתיבת העבודה העיונית במסגרת הפרויקט ונהנו מההזדמנות לשבת ולחקור בסביבה מעוררת השראה. תודה לאפרת קוסלובסקי, מיכל דיין פורס, מתניה מאלי והודיה הר שפי על ליווי הבנות.

*אחר הכנה מתאימה, ביום רביעי נסעו בנות מגמת הפיזיקה (י"ב) ללונה פארק בת"א על מנת לשפר את ההבנה הפיזיקלית באופן חוויתי. הן עלו על המתקנים, צילמו, מדדו, והשוו בין הערכים שמציעה התיאוריה ובין הערכים הנמדדים בפועל.

לאחר מכן, נסענו לאוניברסיטת ת"א, שם שמענו הרצאה מפי פרופסור חיים סוכובסקי, שעסקה בגדלים קטנים מאוד (מליארדית המטר) ובפרקי זמן קצרים מאוד מאוד (מליונית של מליארדית השנייה) ובאתגרים שעומדים בפני החוקרים כיום. התחלקנו לשלוש קבוצות וביקרנו בסבב במעבדות שונות, שם הסבירו לנו דוקטורנטים על היבטים שונים במחקרים שלהם (פיזיקה וביו- פיזיקה). היה מלמד…ומהנה! תודה לאבי מרזל על היוזמה המרעננת.

*את השיעור הפותח בדב"ש השבוע העבירה  ליאור שרם שמלמדת בפלך עקרון ובוגרת מגדל עוז. השיעור דן בהבדל בין גישתם של רבי יהושע ורבי יוחנן לכיעור ויופי ומה ההשפעה של גישה זו על תפיסתם את העולם הזה והעולם הבא.

תכנית דב"ש מתקיימת בימי רביעי בשעה 17:00 כולן מוזמנות להצטרף ללימוד!

*בנות מגמת אמנות בי"א ו-י"ב ביקרו השבוע במרכז לאמנות חזותית על שם ג'ינוגלי לסדנא בנושא וידאו ארט. הבנות נחשפו ליצירות וידאו ארט, ניתחו יצירות שונות והשוו בינם לבין יצירות קולנועיות. לאחר מכן התנסו בעצמן ביצירה וידאו ארט בקבוצות קטנות. את התוצאות המוגמרות נפרסם כשיהיו מוכנות. תודה לתמר, מיכל ורחל מורות המגמה על ארגון הביקור.

*יריד צדקה חגיגי התקיים ביום חמישי במתחם התחנה. את האירוע, שהכנסותיו קודש לארגון "שותף", ארגנו תלמידות ט1. עפרי פלדמן ותמר שוע שיזמו את הרעיון והשקיעו מרץ ומחשבה כדי להוציא אותו לפועל! כל הכבוד גם לבנות השכבה שסייעו בהפעלת הדוכנים, אפו עוגות ומכרו אותם ולקחו חלק בתפעול היריד. גאות בכן!

בשבוע הבא:

לכבוד חג הסיגד נקיים מפגשים בנושא העדה האתיופית

ביום רביעי כיתות י-יא ישתתפו בטקס הסיגד בארמון הנציב

רח' כסלו – תפילה עם החטיבה וסופגניות…!

מהנעשה בחטיבה…

*ביום ראשון יצאנו כל בנות החטיבה לסיור בירושלים ובכך פתחנו את הנושא השנתי "50 שנה לאיחוד ירושלים". פתיחה רשמית תתקיים בהמשך.

עברנו דרך קצרה פיזית אך במהלכה עברנו בין תקופות רבות ושונות.

שכבת ז' טיילה ברובע ההרודיאני מתקופת הורדוס ולאחר מכן טילה בקארדו מהתקופה הרומית (איליה קפיטולינה) וסיימה במנהרות הכותל בהן מתגלים ממצאים חדשים גם היום.

שכתב ח' התחילה את הטיול ממשכנות שאננים, סמל היציאה מהחומות ולאחר מכן חזרה בזמן לקבר דוד ולגן הארכיאולוגי- בו נמצא הכותל הדרומי מתקופת בית שני. הסיורים פתחו צוהר לדברים שבהם נעסוק במהלך השנה.

במהלך הסיור ביקשנו מהבנות לצלם תמונות מזווית הראיה של דמות דמיונית שחייה בתקופות השונות. הבנות שיתפו פעולה ובחרו לראות מקומות מוכרים כל כך בזווית ראיה שונה. את התמונה הנבחרת כל בת תציג בהמשך במסגרת השיעורים על ירושלים.

תודה רבה למדריכים מ"החוויה הירושלמית" ולמורות שליוו אודליה, אפרת, חפצי, ציפי, שני וגולדי.

*משהו מהשבוע שעבר…

ביום שלישי שעבר יצאה נבחרת הבנות של ביה"ס לתחרות מרוצי שדה בגן סאקר. הבנות התאמנו במשל שבועות ובתחרות התאמצו ונתנו את כל כולן. למרות ששבו ללא מדליות האווירה היתה טובה והבנות נהנו מעצם התחרות וההשתתפות בה.  כל הכבוד לבנות שהשקיעו מכיתות ז' – י': עליזה, דפנה, עדי, יונה, דולב, רעות, טליה, יעל, יעל, שחר, איריס, עדי, דניאלה, נטע, הודיה.