כסאות פלסטיק לבנים1מדע הכימיה עוסק בחומרים, תהליכים ועקרונות. הכימאי מפריד, מזהה ומאפיין חומרים ומתאים בין תכונותיהם לשימושים אפשריים. הכימאי גם מפיק חומרים חדשים הנדרשים לתחומים כמו: רפואה (מחקר וטיפול), טכנולוגיה, תעשייה וסביבה. לפיתוחים רבים בתחום הכימיה יש משמעות כלכלית וחברתית.

בלימודי הכימיה נעסוק במגוון נושאים לדוגמה: פולימרים סינתטיים, תהליכי חמצון, דרגת חומציות, חישובי כמויות ואנרגיה, קצב של תגובות ומידת הספונטניות שלהן ועוד… תוך כדי הלימוד, נפתח "ראייה" כפולה – נתחיל בהתבוננות בתופעות, כפי שהן נקלטות ע"י החושים ו/או מכשירי מדידה, אבל את הניתוח, הפרשנות, ההסבר והחוקיות נחפש ברמת החלקיקים והקשרים ביניהם. נלמד גם לייצג את המידע שרכשנו בשפת הקיצורים של הכימיה, שהיא שפה בינלאומית.

תלמידות סקרניות המתעניינות בתחום ומוכנות להשקיע. תלמידות שלא נבהלות מחישובים וגרפים שיופיעו מעת לעת. רצוי תלמידות שלמדו כימיה בי', אך לא חובה. תלמידה רצינית ובעלת מוטיבציה, שמוכנה להשלים את החומר שהחסירה, תוכל להתקבל. (יש תקדימים מוצלחים לכך.)

נוכחות והשתתפות פעילה בשיעורים, תרגול קבוצתי ואישי, כתיבת דו"חות מעבדה (בדרך כלל בזוגות) ועמידה במבחנים.

30% – הערכה בית-ספרית: חלק משמעותי בכתה יא' וסיום בכתה יב'.
70% – הערכה חיצונית: בחינות בגרות בכתב ובע"פ בסוף יב'.
הבחינה בכתב (55%) היא על החומר העיוני והבחינה בע"פ (15%) על מדגם מתוך תלקיט (פורטפוליו) של דו"חות מעבדה והתמצאות כללית במיומנויות חקר.

הלימוד העיוני מלווה בניסויים, עבודה עם מודלים, סימולציות וסרטונים.

עבודה מעשית במעבדה לאורך השנתיים במסגרת היחידה "כימיה בגישה חוקרת" והכנת תלקיט ובו אוסף מצטבר של דו"חות של ניסויים, כולל ניסויים שהתלמידות מתכננות ומבצעות לאור הכרות ראשונית עם תופעה והשערות שהעלו לגביה.

לימודי הכימיה מהווים תשתית משמעותית (הן מבחינת התוכן והן מבחינת דרך החשיבה ופיתוח מיומנויות מחקר), לתחומים אקדמיים רבים כמו: רפואה, ביוטכנולוגיה, פיתוח תרופות, מדעי המוח, הנדסת חומרים, הנדסת מזון (למאמר וסרטון על הקשר בין כימיה לאפייהׂ) ועוד. ידע בכימיה נדרש גם לתעשייה הביטחונית, למחלקה לזיהוי פלילי במשטרה, לתחום עריכת פטנטים  ועוד. בצבא – המסלול המיועד לבוגרי מגמת כימיה נקרא "גוונים".