מדעי המחשב הוא מדע מתפתח ומהווה כיום מטרייה רחבה למגוון רחב של טכנולוגיות הקיימות היום.

אחד התחומים המשמעותיים במדעיי המחשב מתמקד במחקר ופיתוח של אלגוריתמים, כלומר בפיתוח של תהליכים לפתרון בעיות שיכולות להיות אוטומטיות ולכן גם יכולות להיפתר ע"י מחשב.

המגמה פותחת צוהר לעולם מרתק זה.

אופי הלימודים במגמה ותוכנם מפתח בתלמידות חשיבה לוגית, בוגרת ויצירתית.

המגמה מיועדת לתלמידות עם יכולת חשיבה מתמטית מופשטת (4-5 יח"ל במתמטיקה), תלמידות שלא פוחדות מאתגרים ושאוהבות למצוא פתרונות יצירתיים לבעיות. מיועדת לתלמידות חרוצות עם יכולת ביצוע משימות באופן עצמאי. נדרש ידע קודם של כיתה י. תלמידה רצינית ובעלת מוטיבציה, שמוכנה להשלים את החומר שהחסירה, תוכל להתקבל. (יש תקדימים מוצלחים לכך.)

בכיתה י"ב התלמידה ניגשת לבגרות עיונית, הבוחנת את כל הידע והכלים שרכשה בכיתות י', י"א, י"ב . כמו כן התלמידה מגישה פרויקט, שהוא יחידת מעבדה בנושא בסיסי נתונים ומערכות מידע.

הציון מורכב כך:

70% – בגרות חיצונית –עיונית. על כל החומר שנלמד בכיתות י', י"א, י"ב.

30% – בגרות פנימית –הפרויקט

כיתה י"א – לימוד מעמיק של תכנות מונחה עצמי. (המהווה 50% מהתוכן של בגרות החיצונית)

כיתה י"ב – לימוד מעמיק של מבנה נתונים ותכנות מונחה עצמים מתקדם וגם לימוד לקראת פרויקט של בסיס נתונים ומערכות מידע.

רוב השיעורים הם במעבדת המחשבים. לאחר הסבר התלמידות מקבלות משימה ועל התלמידות למצוא פתרון למשימה וליישם אותו בשפת התכנות. המשימה יכולה להתבצע בזוגות או אישי.

לתלמידה תהיה הבנה וניסיון רב בתכנות מונחה עצמים בשפת התכנות .Java הכרות מעמיקה זו תתרום ותקל רבות בהמשך לימודיה האקדמיים בתחומים של מדעי המחשב, הנדסת תוכנה והנדסה תעשייה וניהול בהם נדרשים היום הסטודנטים ללמוד תכנות לצורך השתלבותם העתידית בעולם ההיי-טק. התלמידה תוכל בקלות ללמוד כל שפת תכנות אחרת ולפתח בעצמה תוכנות ואפליקציות.