בכל שנה בנות שכבת ט' עובדות על פרויקט "שורשים". במשך מספר חודשים התלמידות מתעמקות וחוקרות את קורות משפחתן ולבסוף כותבות עבודה. העבודה כוללת שני חלקים: החלק הראשון עוסק באילן המשפחתי וכולל הכרה של ההיסטוריה המשפחתית. בחלק השני, כל תלמידה בוחרת נושא הקשור למשפחתה וחוקרת אותו. לדוגמא – מחקר היסטורי על המדינה ממנה הגיעה המשפחה.

את הפרויקט פתחנו בבוקר משפחתי מיוחד. הבנות וההורים פתחו בשיחה מעניינת שהעבירה תמר גנאור, מחנכת כיתה י' ומורה לאמנות על משפחה וייצוגי משפחה באמנות. לאחר השיחה, ההורים והבנות יצרו יחד "דיוקן משפחתי" מגזירי עיתון וחומרים שונים. לסיכום היום המיוחד, התחלקו כולן לקבוצות קטנות ושיתפו בחווית וסיפורים ממהלך היום. בסוף היום זכינו לראות מגוון רחב של דיוקנאות משפחתיים המשקפים את הרקע והערכים, הסיפורים והחוויות המייחדות כל משפחה ומשפחה. תודה רבה להורים ולתלמידות על השיתוף ושיתוף הפעולה, יעל שמעוני על הנחיית מעגלי הסיכום ולמחנכות על פתיחה מיוחדת ומעוררת מחשבה.