שאלות ותשובות

בפלך אכן הבנות לומדות הרבה שעות, אך בית הספר מעודד את השותפות שלהן בפעילויות מחוץ לבית הספר. במהלך הלימודים, הצוות מסייע לבנות לרכוש כלים טובים לניהול זמן ולמצוא את האיזונים שצריך בין הלימודים ושאר הפעילויות שלהן והבנות מנצלות הזמן שברשותן היטב. כל בת לומדת למצוא את האיזונים ורוב התלמידות משתלבות בתנועות נוער, מדריכות בתנועת "כנפיים של קרמבו", רוקדות, משחקות כדורסל ועוד, כל אחת לפי תחומי העניין שלה. 
תלמידותינו מעידות שללמוד בבית ספר פמיניסטי זה ללמוד להיות האישה הכי טובה שאת יכולה להיות, בלי קשר למגדר שלך. זה לגלות מה זה להיות נערה ואישה בעולם שבו אנחנו חיות, לפתח ביטחון באישה שאת, ולבנות את תחושת המסוגלות של כל תלמידה ואשת צוות בהתאם ליכולות ולרצונות שלה. אנו מוצאות קשר בלתי נפרד בין פמיניזם והומניזם ומחנכות את הבנות להתאמץ ולהיות טובות ומיטיבות עבור עצמנו ועבור החברה.
תכנית הלימודים העיונית מועשרת בפעילויות מיוחדות סביב מעגל השנה, אירועי ספורט, ימי אמנות, ימי נושא בין תחומיים, טיולי טבע וסיורים לימודיים חווייתיים. מגוון רחב של חוויות המלווים את הלמידה בכיתה, מאפשר לתלמידותינו לבנות את עולמן ולהעשיר אותו. בבית הספר פועלת מועצות תלמידות דינאמית של תלמידות מכיתות ז-יב, מסורת של אסיפה כללית המאפשרת מעורבות התלמידות בקבלת החלטות הנוגעות לחיי היום יום בבית הספר. בחטיבת הביניים מתקיימים שיעורים בהרחבת הדעת באמנות אקולוגית, שפת סימנים, פסיכולוגיה ועוד. בנות ט-יב מוזמנות להשתתף בתכנית דב"ש, בית מדרש שבועי אחרי שעות הלימודים ללימוד תורה לשמה בחברותא ועם מורים אורחים. את בית המדרש מלווה רבנית בית הספר. בנוסף על הפעילות בתוך בית הספר, בנות רבות משתתפות בפעילות חברתית מחוץ לבית הספר בתנועות הנוער השונות, בחוגים, קבוצות דיבייט ותיאטרון ועוד.
הקשר בין התלמידות והצוות הוא קשר של כנות ואמון והערכה הדדית.  לצוות המורים בפלך מסורת ארוכה של עשייה חינוכית המשלבת הוראה מקצועית ברמה הגבוהה ביותר יחד עם ליווי אישי תומך וקשר מתמיד ופתוח עם כל תלמידה ותלמידה. הבנות זוכות לתשומת לב חמה ומשפחתית לאורך שנותיהן בבית הספר בעזרת מערך החונכות האישית הקיימת לצד עבודתן המסורה של מחנכות הכתה. בכיתות ז' וח' הבנות והצוות שותפות לתכנית של מפגשים קבוצתיים בשם "חיבורים". כל קבוצה של תלמידות, בהנחיית אשת צוות, נפגשת פעם בחודש על מנת לעסוק יחד בנושאים חברתיים-רגשיים העולים במהלך השנה ולהעמיק את ההיכרות בין התלמידות ובין עצמן ובינן לבין הצוות החינוכי. המורות בפלך אוהבות את עבודתן ורואות בבית הספר מעבדה חינוכית ליישום יוזמות חינוכיות חדשניות המשקפות את מטרות בית ספר ואת צרכי התלמידות בתוכנן ובדרך הוראתן.
השפה הדתית הייחודית של פלך משלבת מצד אחד אמירה פשוטה וברורה של אהבת ה', אהבת תורה, השקעה והתמדה בעבודת ה' ובלימוד תורה ברמה גבוהה, ומצד שני, נכונות לעסוק בפתיחות, בשמחה וללא חשש בשאלות הכי מורכבות של גיל ההתבגרות, ולהתמודד עם בירור הזהות הדתית והאמונית שהחיים בתקופתנו מזמנים.  הכבוד למסורת המשפחתית, המחוייבות העמוקה לתורה ולמצוות והאחריות האישית של התלמידות על העולם הדתי שלהן, באים לידי ביטוי בין היתר גם באחריות של התלמידות על הארגון וההובלה של התפילות המשותפות והקריאה בתורה בבית הספר.  בבית הספר מתקיים בית מדרש בשם "דבש" המיועד לתלמידות כיתות ט-יב ומתקיים בשעות אחר הצהריים. התלמידות, בליווי רבנית בית הספר אילת סג"ל, לומדות בחברותא, מתמודדות בעצמן עם המקורות ורוכשות מיומנויות לימוד עצמי, ניתוח טקסט ושאלת שאלות. לאחר מכן כולנו מתאספות לארוחה משותפת באווירה חברית ונעימה ואז שומעות שיעור מפי מרצה אורח. לתלמידות המשתתפות בתוכנית יש השפעה על התכנים, וכאשר הן מבקשות ללמוד נושא מסויים אנחנו עושות מאמץ לתאם עם רב או רבנית מומחים בתחום שיעור לפי תחומי העניין של התלמידות.